Wybór dobrej agencji SEO – Google podpowiada czym się kierować

Jeśli prowadzisz swój biznes i tworzysz dla niego stronę www, zapewne po czasie zastanawiasz się, jakie działania podjąć, by była ona widoczna wysoko w rezultatach wyszukiwania. Wiadomo wszak, iż w XXI w. obecność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, ponieważ to właśnie tu wielu klientów pierwszy raz zetknie się z twoją działalnością. Jak zatem znaleźć rzetelną firmę SEO? Należy skorzystać z podpowiedzi specjalistów.

Jak znaleźć solidną firmę SEO? Google udostępniło o tym film

Nie można zaprzeczyć, że cała branża SEO, czyli działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i nieprzerwanie rozkwita praktycznie wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Pomimo występowania innych alternatyw, jak np. Baidu, Rambler czy DuckDuckGo, wciąż kluczowe są pozycje uzyskane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto chce zyskać widoczność w sieci, musi spróbować powalczyć o swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku branż, w których występuje silna konkurencja, zwykle nie jest to łatwe bez konsultacji z ekspertami z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest czymś zupełnie nowym, i udostępniło krótki film o tym, jak znaleźć solidną agencję SEO.

Czym zdaniem Google wyróżnia się dobra agencja SEO?

Pracownica Google z ponad dziesięcioletnim stażem punkt po punkcie objaśnia, jak zatrudnić solidną firmę SEO, wymieniając wśród podstawowych cech m.in.:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od poznania, jak działa biznes klienta, jakie są cele jego przedsiębiorstwa oraz kto stanowi jego najmocniejszą konkurencję,
  • umiejętność estymacji budżetu oraz czasu potrzebnego do wykonania zakładanych działań,
  • udzielenie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie podejmowanych wdrożeń, np. poprzez cykliczne raportowanie i ciągły dostęp do statystyk strony,
  • zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego i praca nad poprawą jej użyteczności,
  • zadbanie o całościową widoczność strony www, a nie tylko zdobywanie pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy.

Pracownica Google wskazuje także, że solidna firma SEO w żadnym wypadku nie obieca spektakularnych rezultatów z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procedurą długofalowym, często dającą pierwsze efekty zazwyczaj po kilku miesiącach działań.