Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Sprawdź informacje o PBN.

Aby konsument spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale też zadbać o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne rzetelne i przydatne dla użytkownika artykuły. Lecz nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.

PBN – łatwe zdobywanie sporej liczby zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową lub agencję SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są najczęściej używane jako jeden z elementów rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać to, że ich stworzenie nie jest tanie, a następnie trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.

Jak korzystać z PBN? Polecamy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP

PBNy bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon bądź e-mail i nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, wpis w internetowym rejestrze biznesowym bądź artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Inna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, bowiem napotykanie linków do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, warte uwagi teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych przede wszystkim z medycyną, inwestycjami oraz bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO