Spoty reklamowe to zwykle krótkie produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być emitowane w standardowych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) czy też przed seansami w kinach. W czasach łatwego dostępu do sieci WWW dobrym pomysłem jest także użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, jako treści promowanej na Facebooku albo przed teledyskami na YouTube. Mnóstwo przykładów dowodzi, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najlepszy sposób na reklamę produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe na ogół nie przekraczają trzydziestu sekund i przekazują treści w bardzo skondensowanym formacie, zatem przy ich produkcji istotne jest kreatywne, niestereotypowe ujęcie danego tematu. Z uwagi na to, że reklamy w mediach tradycyjnych emitowane są w przerwach między programami, ich kreatorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o przykucie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę odgrywa także dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu profesjonalistów
Produkcja filmów reklamowych to zadanie dla zawodowców, którzy posiadają najwyższej jakości sprzęt (kamery sportowe i tradycyjne, drony, stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe), a w swojej pracy wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie do postprodukcji – montażu, korekty kolorów czy dźwięku. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych angażują też zawodowych aktorów i lektorów. Podstawą udanego filmu reklamowego jest natomiast ciekawy scenariusz przyciągający uwagę widzów, zadziwiający pomysłowością, a niekiedy nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.