Znamy 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Ojca czy Światowe Dni Młodzieży. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Przeważnie należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi rodzaj pozycjonowania to solidne i sprawdzone rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą odpowiedniego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także znacznie niższą konkurencję. Istotne jest też to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom MT500 szara,
– smartfon Huawei P8 niebieski,
– buty sportowe Adidas V racer białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest połączenie frazy z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep komputerowy Stare Miasto”)
– miejscowość (“klub fitness Kraków”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów rezydujących na tym samym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.
Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]