Liderami rynku centrali telefonicznych są Panasonic, Slican i Platan, które mają bardzo duże doświadczenie w wytwarzaniu centralek telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń, które zaspokoją potrzebny nawet najbardziej wymagających klientów chcących posiadać taki system w swoim biurze.
Centrale telefoniczne – jaka jest ich funkcja?
Centrala telefoniczna urządzenia zaprojektowane do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas wymiany informacji. Centralki telefoniczne pozwalają zaoszczędzić więcej czasu osób dzwoniących, uprościć pracę firmy oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty. Wszystkie centrale telefoniczne umożliwiają przełączanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w przedsiębiorstwa bez żadnych kosztów (w sieci centrali) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na wyłączeniu wyjść na połączenia komórkowe, miastowe i międzymiastowe. Centralka pozwala na przyznanie każdemu abonentowi wew. numeru dozwolonego, który pozwala na rozmowy zewnętrzne. Posiada również taryfikację połączeń, które zostają zapisane w pamięci centrali dzięki czemu mamy możliwość sprawdzenia takich danych jak numer zewnętrzny i wewnętrzny, godzina rozmowy oraz przybliżony koszt.