Pawilony są pomocne w każdym przedsiębiorstwie handlowym. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego lub też być nadrzędnym punktem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych imprez, a ponadto, ze względu na łatwy montaż i mobilność, stosuje się je np. do handlu w miejscowościach letniskowych lub na sezonowych wyprzedażach. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje funkcje, powinien być właściwie dostosowany do potrzeb użytkownika. Na co zatem zwrócić uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
W ofercie producentów znajdziemy rozmaite typy mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z 2 grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wykonywane są na przykład z płyty obornickiej albo drewna. Cechują się stosunkowo szybkim montażem, aczkolwiek ich mobilność jest o wiele mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich daleko droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kas biletowych, kiosków lub portierni.
Pawilon handlowy – dlaczego warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być raz za razem przenoszony lub priorytetem są dla nas koszty, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego typu konstrukcje charakteryzują się dużą wytrzymałością, która jest rezultatem użycia do ich produkcji najwyższej klasy surowców. Zarówno rury, z których wyprodukowane są konstrukcje, jak i powłoki, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz trudne warunki atmosferyczne. To powoduje, że namiotowy pawilon handlowy, o ile będzie należycie konserwowany, posłuży wiele lat – nawet przy częstej eksploatacji.