Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Szukasz aktualnej oferty usług SEO? Idealnie trafiłeś! Wejdź na seo4.net.

Firmy lub administratorzy sklepów internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie poleca się, to podjęcie działań . Nie dysponując kwalifikacjami w problematyce SEO i nie śledząc systematycznie wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugi sposób to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, jednakże nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przeznaczone na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w pracują tam także eksperci od programowania, projektowania graficznego, copywritingu czy kampanii Google Ads, którzy służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Cechy dobrej agencji SEO

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę podczas wyboru firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy wybrać markę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych oraz marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Wybierając agencję, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, że posiada ona duże doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować interesujące portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO częstokroć znajduje się dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę warto zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia i jakie problemy udało jej się rozwikłać. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o planach prac na nadchodzące miesiące, ale także dostarcza sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.

Drugi liczący się aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odszukać tak po prostu online, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej działaniach SEO oraz o istotnych dla klienta towarach czy usługach, które potrzebuje wypromować.

Co o agencji SEO mówi model rozliczeń jaki proponuje?

Przezornie powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują współpracę z opłatą za uzyskany efekt. W takim systemie opłata odbywa się dopiero wtedy, gdy frazy kluczowe osiągną wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 lub Top10). To wciąż często spotykany rodzaj rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z dużym ryzykiem – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt przy pomocy łamania zasad określonych przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm dodatkowo nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, zatem solidna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Co do ceny za współpracę z firmą SEO, to rzadko jest ona stała – najczęściej w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby przeprowadzić dokładny audyt SEO, a potem wdrożyć wszelkie wyliczone w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele mniejsze.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]