Na czym polegają bany i filtry Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Google ma własny sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do opracowanych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nałożone mogą być one za stosowanie w pozycjonowaniu niedopuszczanych przez Google metod.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać zupełnym usunięciem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotkać możemy jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że zawartość strony nie jest indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na okres 30 dni, algorytmiczne do czasu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z regułami wytyczonymi przez Google.