Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Pomimo ogromu działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wymienione symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te ułatwią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może uszczuplić kapitał przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem fachowcom.