Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google

Prowadzenie firmowej strony www wymaga jej sprawnego pozycjonowania w wyszukiwarkach, żeby była dostrzegalna dla internautów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Bany i filtry Google mogą być założone na portal, kiedy nasze zabiegi wywołują pogwałcenie zasad prawidłowego SEO. Dowiedzmy się, co zrobić, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali w sieci?

Ban od Google to najgroźniejszy rodzaj sankcji, któremu może ulec witryna www. Jest to bezwzględne usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę poważnie utrudnia funkcjonowanie interesu. Zwróćmy uwagę na to, że większość internautów posługuje się Google, więc po zbanowaniu strony wskaźnik naszych gości drastycznie spadnie. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie strony www w rezultatach wyszukiwarki, co też źle oddziałuje na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją nakładane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne oraz zakładane automatycznie przez specjalistyczne systemy filtry algorytmiczne.

W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za stosowanie zbyt dużej ilości odnośników kierujących na naszą witrynę www lub uciekanie się do tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google należy uprzednio prześwietlić jego powód. Najlepiej przekazać to profesjonalnej agencji SEO, która sprawnie zajmie się z filtrem. Proces może niestety potrwać aż pół roku, należy więc być cierpliwym.